Dlaczego warto uczyć się w parach?

Każdy z nas chcąc podreperować swój stan wiedzy podejmuje się różnorakich przedsięwzięć mających na celu ubogacenie naszych umysłów o istotne dla naszego rozwoju informacje. Jedni preferują samodzielną naukę w zaciszu swojego pokoju, drudzy wybierają wsparcie korepetytora, a trzeci uczęszczają na kurs na którym współdzielą salę wykładową z kilkunastoma innymi słuchaczami. Można również spróbować zupełnie czegoś innego, a mianowicie wspólnej nauki z jedną osobą.

Kiedy uczymy się samodzielnie zdani jesteśmy na siebie – sami musimy uporać się z materiałem, starać się go zrozumieć. Nawet uczęszczając na korepetycje możemy mieć jakiś problem, którego nie zdążymy omówić  na zajęciach z korepetytorem i zmuszeni jesteśmy czekać na rozwiązanie do następnych zajęć. Z drugiej strony gdy chcemy pouczyć się w większej grupie nie rzadko spotkamy się z sytuacją gdy oczekiwania każdej z osób w kontekście podejścia do wspólnej nauki, zagadnień od których każdy chciałby zacząć naukę czy nawet dogadania terminu, który by każdemu pasował mogą stanowić nie lada wyzwanie organizacyjne. Kwestię organizacyjną można oczywiście przeskoczyć uczestnicząc w zajęciach/kursach grupowych, zyskując przy okazji również wsparcie merytoryczne w osobie nauczyciela. Należy jednak pamiętać, że najczęściej uczestniczymy w zajęciach z ludźmi, których nie znamy (znajomi mogą nie chcieć uczestniczyć w takich zajęciach, albo nie mają dość pieniędzy żeby wziąć w nich udział), a chcąc skorzystać z pomocy dydaktyka w celu indywidualnej porady nie rzadko konkurujemy o jego uwagę z innymi kursantami.

Decydując się na wspólną naukę w parze możemy:

  1. Wybrać sobie idealnego kompana z grona naszych znajomych. Kryteria wyboru moglibyśmy oprzeć o zbliżone braki wiedzy w przyswajanej przez was dziedzinie, lub czas i dzień tygodnia który możemy poświęcić na wspólną naukę.
  2. Jeśli planujemy pójść na korepetycje a jesteśmy nieśmiali możemy poczuć się raźniej w towarzystwie osoby którą znamy.
  3. Po zakończeniu wspólnych korepetycji w przypadku nie zrozumienia przez nas jakiegoś zagadnienia możemy liczyć na to, że nasz partner lepiej zrozumiał omawiany temat.
  4. Mieć pretekst do wspólnego spędzenia czasu ze swoim znajomym, przyjacielem, partnerem, małżonkiem lub innym członkiem rodziny – dzieckiem, rodzicem itd.
  5. Mieć dodatkowy temat do rozmowy z osobą z którą wspólnie się uczymy – może podczas takiej luźnej rozmowy dojdziecie do rozwiązania problemu z którym borykaliście się w czasie nauki.
  6. Wzajemnie korygować i objaśniać sobie zagadnienia z którymi sobie nie radzimy, ale radzi sobie nasz towarzysz i na odwrót – udzielić wsparcia merytorycznego swojemu kamratowi.
  7. Uznać tą formę przyswajania wiedzy za najlepszą dla nas. Jeśli dotychczasowe metody uczenia się nie przyniosły oczekiwanych rezultatów to może warto spróbować czy ten sposób nauki będzie dla was efektowny.

Zalet nauki w parach jest zapewne jeszcze więcej. Jeśli chcecie odkryć je wszystkie to gorąco zachęcam was do doświadczenia tej formy przyswajania wiedzy – znajdźcie osobę, która będzie idealna w roli waszego kompana i wspólnie dokonajcie niewyobrażalnych postępów w nauce.

Reklamy